Autor |
Wiadomość |
Klessol
Świerzak :P
Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |  |  |  | no wydaje mi sie że zmieniając na 3,14 będzie słabiej młócił |
Z tego co ja wiem to jak dasz wieksze przelozenie wzrosnie przyspieszenie a zmaleje V max
1 obrot silnika = 3.14 obrotu wału napedowego (chyba)
TOMAJ badz dobrym kolega i Rusz pupe pod auto i zobacz jakie masz seryjne przlozenie w 328 |
No nie wydaje mi się że jednak nie jest tak jak mówisz ale wiesz w 100% nie jestem pewien swojej racji No i wiesz jaki obrót silnika bo nie do konca rozumiem... Na dwa obroty wału korbowego są cztery suwy czyli pełen cykl. Spróbuje znalezc jakies informacje dokładne o tym 
|
|
Pon 21:21, 30 Cze 2008 |
|
 |
|
 |
zwierzak
PostStar
Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 436
Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
a skrzynka to co ? eee mefanicy ... widzieliscie kiedys ta skrzynie ten tego biegooow ?
|
|
Wto 0:12, 01 Lip 2008 |
|
 |
Czarny
PostStar
Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: zza rogu
|
|
|
|
Przełozenie dyfra jest stałe w stosunku do obrotów wału napedowego a nie wału korbowego ! Skrzynia biegów i obroty wału korbowego to zupełnie inna bajka .
|
|
Wto 7:02, 01 Lip 2008 |
|
 |
D1 KAMEL
PostStar
Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
|
|
|
No a co z tym przelozeniem .... Czym wyzsze przelozenie dyfra tym szybciej zzapierdalsz na poszczegolnych biegach i zmniejsza sie V max . ? czy na odwrot . ?
|
|
Wto 18:17, 01 Lip 2008 |
|
 |
Kalion
Dżinn
Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: z baru
|
|
|
|
Taaa
|
|
Śro 0:51, 02 Lip 2008 |
|
 |
zwierzak
PostStar
Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 436
Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
Odwrotnie ZTCW. @Czarny no wlasnie wiec :"1 obrot silnika = 3.14 obrotu wału napedowego (chyba) " to stwierdzenie nie jest prawdziwe chyba ze ktorys bieg mialby przelozenie z walu korbowego 1:1
|
|
Śro 14:08, 02 Lip 2008 |
|
 |
Czarny
PostStar
Dołączył: 07 Paź 2006
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: zza rogu
|
|
|
|
Uporządkujmy tą dyskusję :
- Przełożenie dyfra to stosunek obrotów wału napędowego do obrotów kół
- Im mniejsza wartość przełożenia dyfra tym auto będzie osiągało większy Vmax na tych samych obrotach silnika i tym samym biegu ale będzie gorzej przyśpieszało . Czyli jeśli zamontujesz dyfer od 2,5tds (2,56) do 2,8 (2,93) to Vmax będzie większy ale przyśpieszenie gorsze , natomiast jeśli do 2,8 (2,93) włożysz dyfer od 1,8is (3,45) to będzie Vmax mniejszy a przyśpieszenie lepsze .
- Co do skrzyni biegów to zasada jest taka ze (wartości przełożenia biegów nie znam dokładnych) na pierwszym biegu mamy załóżmy przełożenie 2,5obr silnika do 1 obrotu wału napędowego , na drugim 2,2 silnika do 1 wału napędowego i tak dalej spada o jakies wartości starając się zbliżac na każdym wyzszym biegu do wartości 1:1 . Nieznam auta w którym na najwyższym biegu osiąga się wartosc przełozenia silnika do wału napędowego 1:1 ze względu na to ze jest to zbyt duze obciazenie dla silnika . W kazdym badz razie taka jest zasada .
Teraz chyba wszystko jasne , mam nadzieje ze gdzies byka nie zrobiłem 
|
|
Śro 14:47, 02 Lip 2008 |
|
 |
TCS
Świerzak :P
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
|
|
|
Dla mnie wszystko jasne.
Dzięki za wyjaśnienie 
|
|
Sob 1:47, 05 Lip 2008 |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|